|
ZARZĄDZENIE NR 0050.137.2025
BURMISTRZA MIASTA i GMINY GRYFINO
z dnia 27 listopada 2025 roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Gryfino na 2025 rok
Na podstawie art. 222 ust. 4 oraz art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach (Dz. U. z 2025 r. poz. 1483), art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2024 r. poz. 854, z 2025 r. poz. 337, 620, 621 i 1301) oraz w związku z § 10 pkt. 2 lit. a i b oraz pkt. 4 lit. a Uchwały Nr XI/82/24 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gryfino na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 02 stycznia 2025 r., poz. 25), zarządza się, co następuje:
§ 1. Zmienia się plan dochodów budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 1 do zarządzenia.
§ 2. Zmienia się plan wydatków budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 2 do zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy Gryfino.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ Miasta i Gminy Gryfino
Mieczysław Sawaryn
UZASADNIENIE
I. Zmiana planu dochodów i wydatków w roku 2025 związana jest z:
-
decyzją nr 645/2025 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 13 listopada 2025 roku w sprawie zmniejszenia planu dotacji celowych na opłacanie i refundację składek na ubezpieczenie zdrowotne z budżetu państwa za osoby uprawnione – 10 892,00 zł;
-
otrzymanymi środkami z Funduszu Pomocy, zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa na realizację zadań na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy (zapewnienie zakwaterowania zbiorowego z całodziennym wyżywieniem) – 3 150,00 zł;
II. Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2025 w planie wydatków budżetowych związana jest z wnioskami:
-
Naczelnika Wydziału Inwestycji i Rozwoju w sprawie:
-
prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu:
-
gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy w związku z realizacją prac remontowych w lokalach komunalnych mieszkalnych – 12 303,32 zł;
-
oświetlenia ulic placów i dróg na terenie gminy Gryfino – 8 097,74 zł;
-
dodatkowych środków na realizację zadań z zakresu oświetlenia ulic placów i dróg na terenie gminy Gryfino; środki z rezerwy ogólnej przeznaczonej na realizację zadań bieżących – 56 902,26 zł;
-
Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi – 56 000,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu administracji publicznej – 100,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych w sprawie:
-
prawidłowej klasyfikacji zadań w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego realizowanych z funduszu sołeckiego w sołectwach:
-
Stare Brynki – 215,00 zł;
-
Włodkowice – 400,00 zł;
-
dodatkowych środków na realizację zadań w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego w związku ze zwiększeniem planu dotacji podmiotowej dla samorządowej instytucji kultury; środki z rezerwy ogólnej przeznaczonej na wydatki bieżące– 72 000,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadania pn. Świadczenie usług weterynaryjnych wykonywanych na bezdomnych zwierzętach oraz zwierzętach dzikich z terenu gminy Gryfino oraz przeprowadzanie zabiegów sterylizacji oraz kastracji psów i kotów właścicielskich, przebywających stale na terenie gminy Gryfino – 10 000,00 zł;
-
Naczelnika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu obrony narodowej w związku z realizacją programu OLiOC – 24 000,00 zł;
-
Komendanta Straży Miejskiej w Gryfinie w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu bieżącej działalności straży miejskiej – 10 700,00 zł;
-
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Chwarstnicy w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu oświaty i wychowania – 130 000,00 zł.
|