ZARZĄDZENIE NR 0050.132.2025
BURMISTRZA MIASTA i GMINY GRYFINO
z dnia 7 listopada 2025 roku
w sprawie zmiany budżetu gminy Gryfino na 2025 rok
Na podstawie art. 222 ust. 4 oraz art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach (Dz. U. z 2025 r. poz. 1483.) oraz w związku z § 10 pkt. 2 lit. a i b oraz pkt. 3 lit. a i b Uchwały Nr XI/82/24 Rady Miejskiej w Gryfinie z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Gryfino na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 02 stycznia 2025 r., poz. 25), zarządza się, co następuje:
§ 1. Zmienia się plan dochodów budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 1 do zarządzenia.
§ 2. Zmienia się plan wydatków budżetu gminy Gryfino o dane wynikające z Załącznika Nr 2 do zarządzenia.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta i Gminy Gryfino.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
BURMISTRZ Miasta i Gminy Gryfino
Mieczysław Sawaryn
UZASADNIENIE
I. Zmiana planu dochodów i wydatków w roku 2025 związana jest z przesunięciem realizacji zadania pn. Projekt Uczeń w centrum uwagi – klucz do sukcesu gryfińskich szkół do roku 2026 w związku z wydłużeniem czasu jego realizacji:
-
zmniejszenie dochodów – 255 657,45 zł;
-
zmniejszenie wydatków – 270 038,94 zł;
-
zwiększenie wydatków – 14 381,49 zł;
II. Zmiana budżetu gminy Gryfino na rok 2025 w planie wydatków budżetowych związana jest z wnioskami:
-
Naczelnika Wydziału Spraw Społecznych w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań:
-
z zakresu administracji publicznej w związku wyposażeniem siedziby Centrum Organizacji Pozarządowych przy ul. Szczecińskiej w m. Gryfino – 8 000,00 zł;
-
realizowanych w ramach funduszu sołeckiego w sołectwie Nowe Czarnowo– 871,42 zł;
-
Naczelnika Wydziału Gospodarki Komunalnej w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu:
-
gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy w związku z zarządzaniem przez GTBS Sp. z o. o. budynkami i lokalami komunalnymi stanowiącymi własność gminy Gryfino – 355 000,00 zł;
-
gospodarki gruntami i nieruchomościami – 5 000,00 zł;
-
gospodarki komunalnej i ochrony środowiska – 78 000,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Inwestycji i Rozwoju w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu administracji publicznej w związku z bieżącym utrzymaniem budynku Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie – 15 433,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Organizacyjnego w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu administracji publicznej – 22 000,00 zł;
-
Naczelnika Wydziału Działalności Gospodarczej, Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami w sprawie dodatkowych środków na realizację zadań z zakresu transportu i łączności; środki z rezerwy ogólnej przeznaczonej na wydatki bieżące – 723,25 zł;
-
Naczelnika Wydziału Promocji, Komunikacji Społecznej i Turystyki w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu promocji gminy Gryfino – 30 000,00 zł;
-
Naczelnika Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu bezpieczeństwa publicznego i ochrony przeciwpożarowej – 42 241,80 zł;
-
Kierownika Referatu Zarządzania Majątkiem Gminy w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań realizowanych w ramach funduszu sołeckiego w sołectwie Daleszewo – 1 340,00 zł;
-
Komendanta Straży Miejskiej w Gryfinie w sprawie prawidłowej klasyfikacji zadań z zakresu statutowej działalności straży miejskiej – 11 162,23 zł.